Monday, January 30, 2012

schweigaardsgate

hvis man følger trikkesporene til 18-trikken fra jernbanetorget til holtet, følger schweigaardsgate fra begynnelse til midten - så ville du kommet deg dit jeg befinner meg ikveld. så når jeg forteller ham hvordan han skal komme seg dit, ber jeg ham bare følge trikkesporene, det er enklere på den måten.

når du kommer til jokeren må du stoppe. hvis du går gata til venstre kommer du til grønnlandsparken og på toppen av bakken ligger politistasjonen. der har jeg aldri vært om kvelden, jeg liker ikke å være der så sent. men hvis du ser til høyre for jokeren, så ser du en liten tunnell. gå dit. det er der 18-trikken kjører. bare gå dit så er du noen skritt nærmere målet.

jeg tenker at vi skal sove i samme seng, men vi skal ikke sove i skje. vi er ikke sånne mennesker med hverandre. dette er ikke-bindende. det er bare sånn det er blitt. jeg tenkte aldri på det imens jeg var sammen med ham, men jeg har tenkt litt på det i det siste.

jeg legger fra meg mobilen og venter, jeg vet han vil finne fram. det er schweigaardsgate. man kan ikke gå feil.

i kveld skal vi sove slik at jeg kan våkne til lyden av trikken som kjører ned til byen. jeg lurer på om jeg skal stå opp tidlig imorgen og høre på trikken - den første trikken. det er sikkert ingen mennesker ute da. jeg tenker jeg kanskje kan gå ut i det jeg skal sove i i, ta på meg vinterskoene og den store jakka hans over den tynne toppen min, han kommer jo ikke til å legge merke til at jeg tar den, han er ikke den typen som våkner opp av lyder tidlig på søndagsmorgenene.

og så vil jeg ta av meg skoene og legge dem ved holdeplassen, jeg skal gå noen meter lenger bort og stå barbeint på trikkesporet. jeg har aldri følt trikken på den måten, og jeg vil vite hvordan det føles å virkelig kjenne trikken. hva tror du egentlig forskjellen blir? tror du jeg vil kjenne jorda under meg riste? tror du jeg vil høre det bedre enn når jeg står og venter på trikken? tror du det vil ta lang tid før jeg klarer å hoppe tilbake igjen fra sporet og opp til fortauet igjen? nei, egentlig trenger du ikke svare. jeg skal finne det ut imorgen tidlig uansett.



No comments:

Post a Comment

Blog Archive