Friday, January 27, 2012

kjære venninne

det jeg prøver å si er at jeg blir veldig fornærma når du spør meg om jeg vil henge med deg etter skolen. ikke inviter meg, det er så nedverdigende. vi er gode venner. bare anta at jeg blir med, hvis det av en eller annen grunn ikke passer skal jeg si fra, men ikke inviter meg inni livet ditt, jeg er din heltidsvenninne, skjønner du? jeg er ingen gjest.

når vi står med andre mennesker synes jeg det er greit når du sier et ord som bare vi to forstår, selv om de andre synes vi er teite så synes jeg det er greit så lenge vi to forstår hverandre og ler av det. la meg få vite ting først. jeg vil ikke være en utenforstående. uansett hvor hemmelig det er, bare si det til meg.

jeg er ingen gjest. ikke få meg til å føle meg som en. la meg alltid være velkommen. la meg bo hos deg, for du bor i meg.

ok? fett. nå synes jeg vi kan ta oppvasken sammen. jeg vasker og du tørker. greit.

1 comment:

  1. Jeg smiler når jeg leser denne teksten. Liker spesielt "heltidsvenninne". Du er veldig flink, Rita.

    ReplyDelete

Blog Archive