Friday, January 27, 2012

nå kan jeg hoppe

det er mange ganger jeg har stått på kanten av stupet, sett ned en bakke, sett ned på alle tretoppene og tenkt "nå kan jeg hoppe"

og hver gang har jeg lurt på hva som egentlig kom til å skje, om jeg faktisk ville dø - hvor vondt vil det gjøre - kan jeg sammenligne smerten med annen smerte jeg har følt? kan man egentlig måle smerte i det hele tatt, gjør det ikke så vondt som det kan gjøre vondt hver gang man har vondt?

"nå kan jeg hoppe," har jeg tenkt, men så har jeg ikke gjort det - jeg er for redd for steinene på veien ned, for redd for at jeg vil overleve fallet, hvis jeg først hopper vil jeg helst dø, og sjansen for at jeg overlever er ofte like stor som sjansen for å dø og det skremmer meg like mye nå som det skremte meg da jeg var 11

No comments:

Post a Comment

Blog Archive