Friday, January 20, 2012

i dag har jeg lært:
det er ikke penger jeg hater, det er slemme mennesker som har mye penger. ikke den lille kapitalismen som lar mennesker ha det gøy, det går an å gjøre mange fine ting for andre med penger, kapitalismen er ikke bare slem, slemme mennesker er slemme. visste du at det var en dame som stiftet body shop? og at den samme damen startet opp Big Issue (=Oslo/gateavis)? det er jo ganske fascinerende.

jeg trenger jo penger. må bare være bevisst på hva som skjer med dem. går an å være millionær og fortsatt ville betale skatt. ikke sant. må bare huske på det neste gang jeg føler jeg går imot mine egne prinsipper. har jo tross alt tatt en tatovering på venstraarmen, tenkte "måtte jeg for alltid være venstreorientert". det var aldri et ungdomsoppgjør. det gjør oppriktig vondt å kjøpe røyk noen ganger. jeg mener det.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive