Saturday, November 26, 2011

kjære, gjør meg trygg. ikke nå, men om et halvt år. det er da jeg trenger deg.

nå går vi sisteåret. vi bor hjemme. har mye å gjøre. det smarteste nå vil være å sette livet på vent, fokusere på skole - bli ferdig med skole - og ha det kanakas fett etter juni.

det er i juni det det vil bli vanskelig. det er da vi kommer til å trenge hverandre. alle jeg elsker vil være spredd utover kontinentet.

jeg vil skaffe meg et billig sted å bo i berlin. jobbe, gå på skole, ta bilder. konkurrere med alle de andre fotografene i berlin, for berlin er kunstner-metropolen. men det er jo ikke det jeg har lyst til å gjøre. jeg er jo ikke et konkurransemenneske. jeg ser ikke gleden i vinnerfølelsen. jeg ser mye mer glede i et vennskap. jeg vil ikke flytte til berlin for å vellykkes. vil flytte dit for å ha det fett. det er derfor du må bli med.

jeg vil skaffe meg et billig sted å bo i berlin. i kollektiv. du kan komme på besøk. du kan bo hos meg i starten (men du blir nødt til å flytte ut etter en stund, for det funker ikke å bo sammen i et rom - man bare går hverandre på nervene). hos meg kan vi kan drikke te, lage mat... vi kan dra ut og danse. du kan møte andre jenter og jeg kan møte kule gutter. hvis du bestemmer deg for å flytte inn med en annen jente, er dette helt greit. så lenge du fortsatt vil være med meg.

gjør meg trygg neste år. jeg vil ikke være alene. jeg vil ikke virke usikker og fortelle deg hvor redd jeg er for å være alene. men det handler jo egentlig ikke om usikkerhet, det handler om virkelighet. det er ikke alt som funker. man kan bo et sted et halvt liv og ha det jævlig. det er ingen som kan garantere deg lykke.

kjære, jeg meg trygg. vær så snill gjør alt du kan for at jeg ikke skal føle meg alene.

3 comments:

  1. egentlig har jeg også lyst på en sånn blogg som du har. for den er så fin og befriende, og terskelen for å poste noe her er så lav. og det er ikke negativt, ikke i det hele tatt, men det er et pusterom som er veldig åpent. det er på en måte hele ditt univers. jeg har lyst på en sånn jeg også, men jeg spiller allerede på altfor mange strenger

    ReplyDelete
  2. haha, wow, takk. det tar jeg som en fantastisk stor kompliment. jeg har aldri tenkt på sånne ting om hvem jeg kunne bodd med og sånt, for jeg har det lissom så greit her jeg bor, men det hadde vært gøy å bo med deg, og selv om jeg aldri har sagt hold kjeft til en venn på ordentlig, så er nok sjansen til stede for at du vil bli den første jeg sier det til om vi bor sammen, haha, og det ville jeg ikke likt i det hele tatt, for jeg hater når folk er slemme med hverandre, men jeg er jo sånn som kan gjøre ingenting en hel dag mens du vil ut og farte, men jeg tenker kanskje det hadde funka ganske bra, for vi har jo de samme verdiene, og dessuten trenger vi jo begge å ha det ryddig rundt oss, og vi er opptatt av kultur og samme type ting, og vi liker ikke tomme kjøleskap.

    ReplyDelete
  3. du skriver fantastiske ord, som gjør at tiden blir satt på vent, men allikevel ikke, for klokken er plutselig halv fem på natten og jeg har lest mange fler av dine ord enn planlagt; det var bare noe som skjedde, og så er jeg ikke det minste trøtt, eller flink til å kommentere saklig, tydeligvis, men takk, det var det jeg skulle frem til, takk for at du lot meg lese og forsvinne litt i berlin og venninner og nakenhet og what-not's.

    ReplyDelete

Blog Archive