Thursday, November 24, 2011

pusekatt II

jeg har ei venninne, nemlig.
pusekatten som ikke er en ordentlig pusekatt.

vi finner hverandre i sorgen. og i glede. jeg ringer henne når jeg er glad. eller når jeg føler meg stygg. noen ganger trøster hun meg. andre ganger forteller hun meg forsiktig at jeg er teit.

det går fint.

vi har gjort mye fint sammen. som å sitte alene ute i naturen og snakke sammen, for eksempel. eller være på engelsk kafé og snakket høyt om sex på norsk.

en annen gang hadde vi det gøy på hvert vårt rom med hver vår bestekompis, og da vi kom oss opp igjen smilte pusekatten et skittent smil og jeg tenkte: "wow, dette var jo både morsomt og rart, koselig, men mest bare morsomt". og vi lo, eller jeg lo mye, også dro vi hjem og jeg var morgengretten (egentlig så er jeg jo bare alltid gretten), men det var morsomt i hvert fall.

og pusekatt, jeg kommer alltid til å være der for deg. jeg kommer alltid til å ofre tiden jeg har med deg hvis jeg ser at du er interessert i en eller annen kar, for jeg vet at på slutten av kvelden, kommer vi fortsatt til å være venner. og hvis det at jeg gir deg litt tid sammen med en fin gutt imens jeg sitter på terrassen... så skal jeg gjøre det. for det er sånt gode venner gjør. late som om jeg trenger å ta den røyken sånn at du kanskje får kysse ham.

takk for at du ble med meg hjem den kvelden, selv om det hadde vært så mye mer gøy å dra ut på byen.

1 comment:

Blog Archive