Wednesday, November 23, 2011

GLEM MEG

"En siste klem? Kan jeg få en klem?"
"Ja, en klem".

Vi klemmer og han tar et skritt tilbake. Jeg drar genserermet mitt over ansiktet, snufser og ser på ham igjen.

"Kan jeg få et siste kyss?"
"Nei".

Før jeg gråter spør jeg ham hvorfor jeg ikke kan få en siste klem.

"Fordi du må glemme meg".
"Men jeg kan ikke glemme deg uten at du kysser meg. Jeg må vite at dette kysset er det siste. Sist gang vi kysset visste jeg ikke at det ikke kom til å bli flere".
"Men kysset er ikke et ordentlig kyss når jeg ikke egentlig vil kysse deg".
"Men du har ikke villet kysse meg på en liten stund, men du har gjort det uansett. Kan ikke du bare kysse meg en gang til, så er vi ferdige med det?

Jeg lukker øynene, han tar et skritt fram og kysser meg. I det jeg lukker opp øynene har han tatt et skritt tilbake.

"Føles det bedre nå?"
"Nei".
"Ja, det var det jeg tenkte."

"Men hva gjør jeg om jeg fortsatt trenger deg?"
"Du er nødt til å glemme meg".
"Hva gjør jeg når jeg trenger deg?"

No comments:

Post a Comment

Blog Archive