Wednesday, November 9, 2011

de fineste tingene i verden er gratis: vann, kjærlighet og biblioteket

jeg spør om jeg kan bomme en røyk og han sier "jeg har bare rullings, da" og jeg sier: "ja, er det greit om jeg ruller meg en?" og han smiler og sier: "jaja, men jeg håper du tar en student". når han skjønner at jeg ikke helt skjønner hva han sier, sier han "en tynn en".

også snakker vi om at jeg var i england et år og gjorde alt jeg ikke skulle gjøre, bortsett fra å bli gravid. jeg fikk hull i nesa, jeg snek meg ut til byer jeg ikke skulle være i, jeg drakk og røyka og jeg tok en tattovering. jeg viser ham tattoveringa og han sier: "fint budskap, ghandi, ikke sant?"

også snakker vi om at han tar en master i sosiologi på blindern, skriver om veganere og bærekraftig utvikling. jeg sier at jeg er veggis og at det er enkelt i og med at jeg er tamiler, selv når jeg HATER agurk og salat. han ler.

vi stod der i et kvarter og snakket om videregående, masteroppgaver, tyskland (han har bodd i tyskland!!) og okkupasjonsbevegelser, men til slutt så sa jeg: "jeg må virkelig inn på biblioteket for å øve til politikkprøven," også forklarer jeg ham hvor forferdelig kjedelig det er. han er 28 og i hans yngre dager hadde de ikke et fag som het politikk og menneskerettigheter og plutselig har jeg dratt opp politikkboka og viser ham kapitlene. shit.

men nå har han nummeret mitt, han skal sende meg en melding om våkenatt i sofienbergparken og jeg håper vi blir bedre kjent.

1 comment:

Blog Archive