Wednesday, March 28, 2012

vår

det lukter vår og regn gjennom vinduet mitt, gjennom de tykke oransje gardinene som jeg fikk av en gammel mann vi kjenner
jeg lukter at søsteren min snart kommer til å måtte ta øyedråper mot pollenallergien og at jeg snart kommer opp i eksamen og ser tyske filmer for å kunne pugge til eksamen og at det lukter klor hver søndag for mamma må alltid vaske opp - vi får ikke lov til å dra ut før det lukter klor og vi alle har moppet gulvet

og jeg lukter snart sommeren, husker du den sommeren for akkurat tre år siden, da jeg skrev så mye om hun ene jenta som ble sammen med den ene helt forskrudde gutten og jeg skrev noe om han som elsket musikk, men som for første gang hørte sangen i hjertet da han stoppet opp og snudde seg etter dama han skulle lære seg å elske

søren, det lukter vår og jeg gruer meg allerede til vinteren tror jeg

1 comment:

Blog Archive