Sunday, March 25, 2012

du bor i et av de store rommene i hjertet mitt

'jeg tok en abort på onsdag'

sier hun,

og plutselig går det fra snakk om forhold og sommerfugler i magen

til at jeg blir stille

og hun fortsetter å snakke om hormonene sine

til at jeg sier: 'jeg skulle ønske jeg var der på onsdag og hadde holdt hånda di gjennom det hele'

og så sier hun at ambulansen kom og hentet henne og at det er der hun har det teppet jeg holder i hånda fra - 'men det går bra med meg,' sier hun

og jeg merker at hjertet ikke er der lenger og hodet er helt tom,
men så tenker jeg på det at hun er sammen med kjæresten sin snart - da vil hun vise fram teppet sitt til ham, det teppet som holdt henne varm da jeg ikke kunne holde henne varm, hun vil få kyssene hun fortjener og hun vil alltid re i trygge hender - i mine hender - uansett hvor verden vi måtte befinne oss


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Blog Archive