Monday, March 12, 2012

lær meg å puste

jeg husker ikke lenger hvordan det er å slå hodet mot flisveggen, jeg husker bare at det gjør vondt, at det gjør vondt i hodet flere dager etterpå og det må være en grunn til at jeg tenker på det noen ganger, at jeg kanskje burde slå hodet mot en vegg men så husker jeg at det var noe som gjorde vondt og jeg ikke kunne noe for - JEG MÅTTE SLÅ HODET MOT FLISVEGGEN -men jeg har valget nå, jeg kan velge å ikke gjøre det og da burde jeg la være


det er sånne kvelder jeg husker hvorfor jeg en gang ønsket å dø. stemmene som trenger seg inn gjennom to dører og et gulv, frykten for at morgendagen blir ille, det å føle seg alene og forlatt og alene - jeg så mørket som 5-åring da jeg var helt alene i barnehagen og likte mye heller å være med de voksne enn med de andre barna, hvorfor mobbet de meg egentlig, hvorfor lo de av meg og husker du tungekyssene, det å alltid være for liten og for mørk i huden og bare ikke være kul nok

men det er ikke det det handler om, det handler om magefølelsen, den følelsen av at magen noen tar magesekken din og rister litt på den, det er jo sånn det føles å dra i barnehagen og vite at man blir kasta sand på liksom, så ekkelt var det og jeg så mørket som en 5-åring og visste ikke hvordan jeg skulle si fra at noe var galt i magen min

det er sånne kvelder jeg husker hvorfor jeg en gang ønsket å dø - og så tenker jeg på hvordan de vil se på meg om jeg ender livet - en som ikke kjempet hardt nok, en som ikke så verdien av livet som to hardtarbeidende mennesker sto på for å kunne gi meg- og jeg, jeg jeg jeg - noen ganger jeg fortsatt den 14 år gamle jenta som om kveldene ikke ser noe problem med å ende det hele

berlinlondonpariscolombonairobibogotatokyohochiminh
faen ta det, faen ta det, der vil jeg møte vakre mennesker med vakre historier og hva skal jeg egentlig ta med videre, livet er en kortvarig lykke, livet finnes bare vakkert og jeg har opplevd nok skjønnhet, men det har tatt så lang tid - selvtilliten - jeg har det jeg engang trodde jeg trengte trengte men er ikke fornøyd,
egentlig så liker de meg ikke, jeg liker ikke dem heller, de er byrder, jeg gjør alt for dem - skal man jobbe for noen andre hele livet - ville du virkelig holdt hånda mi om jeg hadde fortalt deg dette - spiller ingen rolle uansett, det er nå jeg trenger deg og nå er du ikke her og det er din skyld at jeg ikke stoler nok på deg til å kunne ringe deg, er det sånn det skal være VÆR SÅ SNILL lær meg å puste VÆR SÅ SNILL, lær meg å puste

No comments:

Post a Comment

Blog Archive