Sunday, February 12, 2012

skinnhellighet

hvor mange ganger har du blitt såret av vennene dine? lag en liste.
er det noen som har såret deg flere enn en gang? skriv det ned.

hva har du gjort for å være en god venn? skriv ned.

er det ting du har blitt ødelagt av og lovet deg selv at du aldri skal gjøre det mot noen du er glad i, som du senere har funnet deg selv gjøre? fortell.
har du gjort andre dumme ting mot folk som er glade i deg? lag en liste.

holdt du gjerningen hemmelig? forklar.
var du redd for konsekvensene under og etter hendelsen? fortell.
forandret hendelsene noe? berett.

er alt dette din skyld? kunne du ha gjort ting bedre? fortell.
hvorfor holdt de det hemmelig? prøvde de å beskytte deg fra noe?

hva er den beste måten å få vite noe kjip på?

har du rett til å si til et annet menneske at du foretrekker at mennesket ikke oppfører seg på en måte som spesielt vil såre deg?
kan du kreve at mennesket respekterer deg?
kan vi gi hverandre løfter?

er det greit å såre hverandre?
er det greit å såre andre når du selv har blitt såra?


1 comment:

  1. sv: jeg skjønner veldig godt hva du mener! det kan være godt å unnslippe all lyd og bare ha en masse av vann rundt seg. men jeg lover at havet ikke er farlig, jeg har jo selv undersøkt! :)

    og om det du har skrevet: veldig intressant! jeg følte litt at jeg var i en slags terapitime. og det er nok ting vi alle har godt av å tenke over i blant.

    ReplyDelete

Blog Archive