Tuesday, December 7, 2010

Enda et dikt til Turid

Dette skal bli litt på rim
Sånn at den ikke blir på randen av illegitim

Jeg tar ikke hensyn til stavelser
Men fortsatt full av følelser

Jeg lenger etter å plukke sopp
Men min aktverdige tøysekopp

Hver gang du smiler
Du alt det gode i verden gjenspeiler

Skal jeg fortelle deg en sannhet?
Et faktum full av banalitet

En sannhet så liten i verdenskontekst
Spesiellt i sammenligning med antivekst

Jeg fikk en D+ å historieprøven
Følte meg som den løven

Turid, jeg har 2000 ting å gjennomføre
Med mindre jeg vil tillintetgjøre

Drømmer, håp og tanker
Så hvorfor går jeg rundt og vanker?

Hvor håpløst e'kke dette
Det å utsette og utsette

Utsette alt jeg må gjøre ferdig
For å være verden verdig

Jeg ville bare si at jeg tenker på deg
Og at livet er en jævla motorvei

Så lang og kjedelig
Helt ubegripelig

No comments:

Post a Comment