Saturday, March 19, 2016

noe hyggelig, til meg selv

det er ikke meninga at alt skal være så trist, sårt og kjipt av alt det jeg skriver.

jeg har det veldig mye hyggelig. mye av livet mitt er faktisk veldig fint. solidarisk. fylt av kjærlighet.

hver tirsdag møter jeg i i torggata som gir meg gratis kaffe. det er fint å se ida smile.

jeg stikker innom den puben i schweigaardsgt hver gang jeg går forbi, bare for å sjekke om e er der, for å kunne sitte og se på han og bare varme meg i tilstedeværelsen hans.

en gang i uka spiser jeg pizza med q. han er det mest normale mennesket jeg kjenner, har jeg skjønt, i hvert fall for meg. dette vennskapet hadde ikke funka hadde det ikke vært for de 3-4 gangene vi har kjefta på hverandre, sagt stygge ting til hverandre, og så kommet tilbake, hver gang - vi skal nok være venner for alltid. han skal kanskje begynne på skole. jeg har lyst til å holde hånda hans gjennom det, og jeg hadde gjort det hvis jeg fikk lov.

i neste uke kommer min aller beste venninne fra fosen tilbake til gamle oslo, hun som ikke orka oslo lenger. hun som sier: "rita, når det er zombieapocalypse må du finne meg, eller noen andre, for du kan ikke klatre - du skal ikke dø".

f kommer tilbake fra sirkusskole. z og jeg skal late som om vi er det gamle ekteparet vi egentlig er (bare for en dag. legeutdanninga dreper folk).

det er sol i oslo nå. snart kan jeg løpe langs elva uten å være redd for å skli. snart kan jeg brukke brennesle. i år skal jeg lage rylliktinktur. med vodka, helst med brandy, men det er ikke sterkt nok. og så lindøya, med blåveisen. jeg vet om et fint sted å sitte der.

skrive ferdig den derre boka. så på tide.

på tirsdag våknet jeg opp i senga, helt nummen - jeg måtte ta meg fri fra jobben i tre dager.

jeg ringer en venn og sier: "du må hjelpe meg. jeg kommer meg ikke opp av senga. livet føles som om serie av voldtekter man bare venter å bli mint på"

og idag, idag har ting roa seg litt ned, selv om jeg gråt igår - det er sikkert bare bra. det er sikkert sunt å gråte over disse tingene her.

uansett. neste uke skal være jævlig hyggelig. det skal bli bra.

No comments:

Post a Comment